חדשות

המרדימים ממליצים: לדחות ניתוחים שאינם דחופים למחלימי קורונה

במסמך של איגוד הרופאים המרדימים שהועבר לעיון משרד הבריאות נאמר כי לפי עדויות קליניות מחלימי קורונה טריים עלולים להיות בסיכון מוגבר לסיבוכים לאחר ניתוחים בהרדמה מלאה

ניתוח. צילום אילוסטרציה

איגוד הרופאים המרדימים המליץ למשרד הבריאות להורות על דחיה של כמה שבועות בביצוע ניתוחים לא דחופים ובהרדמה מלאה, כמו ניתוחים אסתטיים, למחלימי קורונה שעברו זה מקרוב את המחלה והיא הוגדרה אצלם קלה עד בינונית.

במסמך של האיגוד בנושא הזה נאמר כי לפי עדויות קליניות בארץ וממחקרים מהעולם, מחלימי קורונה טריים שעברו מחלה קלה עד קשה, עלולים להיות בסיכון מוגבר לסיבוכים לאחר ניתוחים בהרדמה מלאה.
לפי דיווח בערוץ 12 אתמול (ג') הסוגייה הזאת תידון במשרד הבריאות לאחר החג. דיון ראשון נערך לפני כמה ימים ובו הוצג מסמך האיגוד.

בראש האיגוד עומד מאז 2020 ד"ר שי פיין מנהל המערך להרדמה, חדרי ניתוח וטיפול נמרץ בבית החולים אסותא אשדוד. במסמך האיגוד צוין כי לפי המחקרים, ההרדמה המלאה עלולה לגרום לסיבוכים בקרב מי שמאז החלמתו מקורונה עברו חודשיים ובמהלך מחלתו הציג תסמינים קלים עד בינוניים. הניתוח בהרדמה מלאה אם יעברו, עלול לעכב באופן ניכר את זמן ההחלמה המלאה בעיקר בריאות. יתכן שנדרש דחייה בניתוח עד שלושה חודשים מאז תקופת האשפוז או הטיפול בקורונה.

נושאים קשורים:  איגוד המרדימים,  ד"ר שי פיין,  מחלימי קורונה,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
23.04.2022, 16:29

האם מדובר במחלימי קורונה שחוסנו? האם יש לזה משמעות?

אנונימי/ת
23.04.2022, 16:30

אשמח מאד לקרא ספרות רפואית…..

25.04.2022, 23:49

בעקבות מקרה מצער של אישה צעירה שנפטרה לאחרונה לאחר ניתוח