מחקרים

גורמי סיכון, טיפולים ותוצאות של חולים עם קרצינומה של תאי הבסיס גרורתי

החוקרים ביקשו להעריך את מאפייני המטופל והגידול, טיפולים ותוצאות של mBCC מרובדים לפי מיקום הגרורות

05.05.2024, 14:54

קרצינומה גרורתי של תאי הבסיס (mBCC) נדירה ויש מיעוט מידע לגבי גורמי הסיכון של המטופל והגידול, טיפולים מיטביים ופרוגנוזה של המחלה. במחקר שפורסם בכתב העתJournal of the American Academy of Dermatology, החוקרים ביקשו להעריך את מאפייני המטופל והגידול, טיפולים ותוצאות של mBCC מרובדים לפי מיקום הגרורות.

החוקרים ערכו מחקר עוקבה רטרוספקטיבי של 53 חולים עם mBCC שטופלו ב-4 מרכזים אקדמיים גדולים בבוסטון, מסצ'וסטס; פילדלפיה, פנסילבניה; וקליבלנד, אוהיו בין ה-1 בינואר 2005 ל-31 בדצמבר 2021.

בסך הכל זוהו 53 חולים עם mBCC ב-4 מרכזים. תוצאות המחקר הדגימו כי 22 (42%) מהחולים סבלו מ-mBCC עם התפשטות מוגבלת לבלוטות לימפה ו-31 (58%) חולים עם מעורבות של איברים מרוחקים (עם או בלי מעורבות בלוטות לימפה). בסך הכל, מחצית (n=11) מהחולים עם גרורות בבלוטות השיגו הפוגה מלאה של המחלה, בהשוואה למטופל אחד בלבד (3%) עם גרורות מרוחקות. ההישרדות ל-5 שנים עבור חולים גרורות בבלוטות ובאיברים מרוחקים הייתה 89.3% ו-61.0%, בהתאמה.

לסיכום, חולים עם מחלה בבלוטות נוטים יותר להיות בהפוגה מהמחלה ואילו חולים עם גרורות מרוחקות נוטים יותר לסבול ממחלה מתמשכת ולמות ממחלתם. עם זאת, שיעורי ההישרדות ל-5 שנים עולים על 50%, אפילו עבור מחלה בשלב IV.

מקור:

A multicenter real-world analysis of risk factors, therapeutics, and outcomes of patients with metastatic basal cell carcinoma. Morgan Groover,Neha Gupta,Emily Granger,Vernon J. Forrester,Emily J. Anstadt,William Su,Lauren Heusinkveld,Anna Chen,John N. Lukens,Ann W. Silk,Allison T. Vidimos,Jonathan D. Schoenfeld,Shlomo A. Koyfman,Emily S. Ruiz. Journal of the American Academy of Dermatology March 2024

נושאים קשורים:  מחקרים,  קרצינומה של תאי בסיס,  גורמי סיכון,  פרוגנוזה,  שרידות
תגובות